torsdag 28 juli 2011

Det går bra nu!

Fick tillbaka min första uppgift idag som jag lämnade in förra veckan. Det var från min kurs "News writing and reporting". Uppgiften var att titta på en intervju med East Timors president som pratade om korruption inom regeringen och hitta en egen vinkel på det, samt hitta egna källor och skriva en artikel om det.

Jag hade inte räknat med att få något vidare bra betyg på det, tyckte inte jag fick till det helt som jag ville. Ibland är det svårt att uttrycka sig på engelska när man inte hittar eller kan orden.
Men jag fick bra kritik av läraren och det kändes väldigt skönt :)

Detta är vad läraren skrev:

"Malin, well done. There is a good flow to your writing, and your identification of news angles is very good. Lots of potential overall – work on being a little more succinct, and style issues such as use of surname/title. I’ll look forward to seeing your progress this term. Kate. "

Enligt betygskriterierna så hamnade jag på näst högsta betyg:
(Excellent level of news writing, identification of key issues and news criteria, use of sources, and application of feedback where required) 

Måste ju få visa att jag gör bra ifrån mig på kurserna här och inte bara surfar och festar ;)

CQUniversity




Apropå surfa så fick vi vårat Surf Certifikat idag!
Surfing i Yeppoon

Trött men glad efter att ha brottats med vågorna

Yes! I'm a surf pro!!
Ikväll ska vi festa, ser fram emot det. Men först en liten power nap så är jag på topp sen :D

Inga kommentarer: