söndag 2 oktober 2011

Now you're just somebody that i used to know

Senaste veckan har bestått av plugg och det har inte hänt något vidare spännande. Men jag kan ju dela med mig av lite som hänt i alla fall.

I tisdags plockade Jimmy upp mig (den ena kille som jag var och campade med), vi skulle åka och surfa. Men tyvärr så var det inte dom bästa förhållanden för surf, men vi tog en tur till beachen i alla fall. Jimmy försökte se till så att jag kom i väg på de enstaka bra vågorna som kom, men jag hann knappt komma upp på knä innan vågen var över. När jag sen ramlade av brädan och blev nockad kände vi att det var dags att ge upp. Vi åkte hem till hans föräldrar där jag fick ta en värmande dusch och blev bjuden på kvällsmat med hela hans familj, till och med efterrätt fick vi :)
Efter maten kom en kompis till Jimmy och hans bror hem till dom, vi åkte och köpte några öl och satte utomhus och drack och pratade. Sen blev klockan mycket och det var dags för mig att åka hem och sussa.

I onsdags pluggade jag och Elina hemma hos Bianca sen åkte jag hem till Will och spenderade kvällen med honom. Fick känna på hans underbara kokkunskaper, en liten stek mellan två vita brödskivor och lite barbecuesås till det. Yuummi! De sa va enkelt ;P

I fredags var vi ute och det märktes på de flesta att det var ett tag sen vi drack, vi var nämligen inte ute förra helgen. Jag blev bjuden på absint i baren, skulle aldrig tackat ja...!!  Men men, så är det med det!
Lördagen spenderades i sängen, på kvällen hade vi barbecue och spelade volleyboll.

Plugg hemma hos Bianca i världens skönaste soffa
Fredag kväll och fest

Jag fick vin på linnet, torkning fixade Brodie med fläkten
Dans

Brodie & Jag

Yes, vi kallar oss numera riktiga Australienskor
 
George, Elina & Brodie
Jag & Ruffy
Shotten från helvetet
Lördag eftermiddag spelar lite footy

Elina visar hur ett riktigt kast ska gå till
Volleyboll

Barbecue
Jag
Nu ska jag göra klart mina sista assignments och lämna in allt i dag, sen har jag bara ett exam kvar nästa vecka som jag måste plugga till. Nu är det bara 12 dagar kvar här i Rockampton, sen tar vi flyget till Brisbane. Jag, Elina och Matti satt och prata om det vid frukosten idag, även om det ska bli hur kul som helst att resa runt så kommer det bli så himla svårt att säga hej då. Jag sitter nästan med en klump i halsen nu, jag borde inte tänka på det alls...  Will sa till mig att jag får fylla på med mycket vatten innan det är dags att säga hej då, för det kommer bli många tårar ;(   fan...

Inga kommentarer: