lördag 3 december 2011

Snowy Mountains 3/12-2011




































Nu har det gått väldigt länge sen jag skrev sist. Men jag har mina ursäkter. Jag är på semester, jag har inte tid att slösa tid vid datorn ;) Nej men dom få stunder vi suttit på nätet har varit väldigt korta. Men nu så.

Det har gått över två veckor sen Elin lämnade Australien och åkte hem till kalla Sverige. Trist att säga hej då. Men som tur är ses vi snart igen. Innan hon åkte hem hann vi såklart göra Sydney och vara riktigt turistiga. Vi gick runt inne på Paddy’s Market, en vääldigt stor marknad med mycket souvenirer, mycket skit, men också liite bra saker. Elin fyndade presenter till sin familj och Jakob.

Mamma och pappa har hunnit vara här på semester i 2 veckor. Vi hyrde en van i en vecka och körde runt lite. Vi åkte runt bland vingårdar och provsmakade, gick runt på ett 300 hektar stort Zoo, gick in i häftiga grottor. Vi åkte till Blue Mountains, men tyvärr hade vi väldigt otur med vädret, det regnade jättemycket så det gick inte att se så mycket av den fina naturen. Dagarna i Sydney spenderades på Bondi Beach, strosa i botaniska trädgården, fota oss själva vid opera huset, gå över Sydney Harbour Bridge och självklart shoppa!!

Nu har mamma & pappa åkt hem och jag och Cizzi är ute själva och åker med en van. Vi ska ta oss ned till Melbourne. Vi började med att lämna av mamma & pappa på flygplatsen och sen åkte vi tillbaka till Blue Mountains för vi hade en gratisnatt på en camping där. Den här gången var det fint väder och vi fick sen den fina utsikten över bergen. Finns en bergformation som kallas för The three sisters där. Vi stannade i Kiama och såg ett blåshål. Vi gjorde ett stopp i Jervis Bay som hade jättefin vit strand där vi plockade typ tusen miljoner snäckor. Tanken är att vi ska göra egna halsband och grejer, men det slutar väl med att vi slänger hälften sen. Vi åkte inlands där vi har badat i varma källor, 27 grader varmt direkt från bergen. Uppe i bergen var det förövrigt svinkallt på natten, mössa på hade vart om jag hade någon. Vi gjorde ett stopp i Snowy Mountains och vandrade lite. Där hade vi kunnat köra downhill mountainbike, men tyvärr kom vi lite försent. Sen var det väldigt dyrt också eftersom vi inte hade vår egen utrustning.

På onsdag ska vi lämna tillbaka vanen i Melbourne och stanna några dagar. Cizzi säger att hon vill dyka ned i en bur och titta på vithajar. Det får du göra själv säger jag. Jag tänker inte betala för att dö. Nej tack!



Hörs senare!


Inga kommentarer: